Wat te doen als je chromebook kapot gaat

Protocol bij een defect Chromebook van The Rent Company (klas 1 en 2):

Stap 1: De leerling constateert dat zijn chromebook stuk is en meldt dit bij zijn ouders. Ouders loggen in op de The Rent Company met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Klik hier voor de instructie.
Stap 2: Met het defecte chromebook en het aanmeldnummer dat zij ontvangen van The Rent Company mailen ouders of de leerling naar kha@sgdc.nl er wordt dan een afspraak gemaakt wanneer het chromebook kan worden geruild.
Het chromebook wordt ingenomen, de leerling krijgt een leenexemplaar en tekent voor ontvangst van dit chromebook.
Dit leenexemplaar mogen de leerlingen mee naar huis nemen, zodat zij thuis ook hun digitale boeken tot hun beschikking hebben. Zodra het eigen chromebook weer gerepareerd is, wordt er een afspraak gemaakt wanneer het chromebook weer geruild kan worden voor het eigen chromebook.
  

Protocol bij een defect Chromebook van My Digital Schoolbook (klas 3):


Stap 1: De leerling constateert dat zijn chromebook stuk is en meldt dit bij zijn ouders. Ouders loggen in op de My Digital Schoolbook met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Klik hier voor de instructie.
Stap 2: Met het defecte chromebook en het aanmeldnummer dat zij ontvangen van My Digital Schoolbook mailt de leerling of ouders met kha@sgdc.nl. Er wordt vervolgens een afspraak gemaakt wanneer de leerling het chromebook kan komen omruilen op school. Het chromebook wordt ingenomen, de leerling krijgt een leenexemplaar en tekent voor ontvangst. Dit leenexemplaar mogen de leerlingen mee naar huis nemen, zodat zij thuis ook hun digitale boeken tot hun beschikking hebben. Zodra hun eigen chromebook weer gerepareerd is wordt er een afspraak gemaakt om het eigen chromebook weer op te halen.

Media
  • laptop